KTO'da Üyelere E-Fatura ve E-Defter konularında Eğitim Verildi


​KTO üyeleri E-Fatura ve E-Defter konusunda bilgilendirildi. Konya Ticaret Odası ve Atiker Yazılım işbirliği ile düzenlenen seminerde E-Fatura ve E-Defter konularında Oda üyelerine güncel bilgiler verildi.

Konya Ticaret Odası ve Atiker Yazılım işbirliği ile "E-Fatura ve E-Defter Eğitim Semineri" düzenlendi. Konya Ticaret Odası Meclis Salonu'nda gerçekleştirilen seminerde E-Fatura ve E-Defter uygulamaları, yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerine ilişkin konularda katılımcılara bilgi verildi. Yoğun katılımla gerçekleştirilen seminerde Atiker Yazılım A.Ş Yazılım Geliştirme Müdürü Mehmet Uğur E-fatura ve E-Defter uygulamalarına ilişkin bir sunum yaptı.

E-Fatura ve E-Defter uygulamalarının; Fatura maliyetleri, faturalama süreçleri, işgücü maliyeti, denetim ve raporlama kolaylığı, arşiv ve depolama maliyetleri, noter onay maliyetleri, sosyal sorumluluk gibi birçok avantaj sağladığını söyleyen Mehmet Uğur, E-Fatura'nın yeni bir belge türü olmayıp, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olduğunu, bu anlamda E-Fatura; mal veya hizmet satışı dolayısıyla fatura düzenlemek zorunda olan mükelleflerin, faturaları oluşturulmasıyla birlikte, gönderen taraftan alıcı tarafa elektronik olarak gönderilmesi olduğun belirtti.

2014 yılında cirosu 10 Milyon TL ve üstü şirketler 01.01.2016'da E-Faturaya geçmesi gerektiğini, 2015 ve takip eden yıllar içerisinde, herhangi bir tarihte 10 Milyon TL ciroya ulaştığında, bir sonraki mali yıl başlangıcından itibaren e-Fatura ve e-Deftere geçmek zorunda olduklarını ifade eeden Uğur, "E-Fatura uygulamasından yararlanan mükellefler hesaplarının açılmasını takip eden 7 günden sonra kayıtlı kullanıcılara E-Fatura göndermek ve almak zorundadır. E-Fatura uygulamasına kayıtlı kullanıcılara düzenlenecek elektronik faturada, düzenleme tarihi, saati ve dakika olarak gösterilmesi halinde elektronik faturanın kâğıt çıktısı irsaliye yerine geçebilmektedir. Faturaların özel entegratör tarafından da sözleşme kuralları gereği muhafaza edilecek olmakla birlikte, bunların mükelleflerce kendi bilgi işlem sistemlerine indirilerek muhafaza edilmesi de mümkün olmaktadır. E-fatura kapsamına giren mükelleflerin bu sistemden çıkmaları mümkün değildir ancak gönüllü olarak e-faturaya geçmiş bir işletme, Gelir İdaresi Başkanlığı'na yazılı dilekçe vererek, onaylandığı takdirde sistemden çıkabilmektedir" dedi.

E-Defter ile ilgili de bilgi veren Mehmet Uğur, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu'na göre tutulması gereken yasal defterlerin elektronik ortamda oluşturulması, kaydedilmesi, saklanması, ibraz edilmesini sağlayan bir sitem olduğunu, Berat'ın ise herhangi bir döneme ait defterlerin içeriğinin daha sonra değiştirilmediğini garanti edecek elektronik belge olduğunu hatırlattı. Yevmiye ve Kebir Defterlerinin her birisinin beratlarının ayrı ayrı olduğunu vurgulayan Uğur, E-Fatura kullanıcısı olmadan E-Defter kullanıcısı olunabileceğini belirterek Gönüllü E-Defter, E-Defter türleri ve E-Defter saklama yükümlülüğüne ilişkin çeşitli bilgiler verdi.

Mehmet Uğur toplantının sonunda katılımcıların sorularını cevapladı.

Son Fotoğraflar

Tüm Fotoğraflar